Inga händelser

Frågan

Vad tycker du att pengar från vår kommande fond ska gå till?

Vi är med i

PDF Skriv ut E-postadress

startsida

Välkommen till Svenska hjärntumörföreningen

Varje år drabbas drygt 1100 personer i Sverige av en primär hjärntumör och över
17 000 personer lever idag efter en hjärntumördiagnos.

Svenska hjärntumörföreningen bildades 2006 med syftet att stödja hjärntumörpatienter och dess anhöriga och närstående. Sedan dess har föreningen stadigt vuxit och med det efterfrågan på stöd till drabbade och berörda. Även efterfrågan på vår närvaro i samhällsdebatten har ökat i och med senaste årens arbete med den nationella cancerstrategin och införandet av regionala cancercentrum.

Efter många års arbete på helt ideell basis har Svenska hjärntumörföreningen nu fått möjlighet att anställa en kanslist på deltid som ska hjälpa styrelsen med administrativa uppgifter. Denna kanslisttjänst har möjliggjorts genom ett tacksamt föreningsstöd från Cancerfonden.

Kontakt:

Eskil Degsell, 0709-137909

Svenska hjärntumörföreningen
Brädgatan 49
854 60 Sundsvall
hjärntumörföreningen.se
facebook.com/hjarntumorforeningen

Svenska hjärntumörföreningen är en del av Nätverket mot cancer.

Källa: Cancerfonden

För dig som är förstagångsbesökare kan vi berätta att föreningen är knutpunkten för människor drabbade av hjärntumörer; patienter, anhöriga/ närstående och vårdpersonal. Vi har funnits sedan 2006 och finns på flera lokala ställen i landet. Läs mer om oss under "om föreningen".

Delta i diskussionerna i vårt forum och följ oss på facebook. Det är Ni som läser detta som är vår målgrupp och vår största tillgång, vi finns för Er!

Senast uppdaterad 2015-11-18 12:25

Du är här: Hem