Ditt stöd betyder allt. Föreningen överlever och utvecklas endast med hjälp av gåvor och medlemsavgifter. Alla pengar vi får in går oavkortat till föreningens verksamhet.

Svenska hjärntumörföreningen är en ideell förening som riktar sig till alla drabbade och närstående som kommer i kontakt med diagnosen hjärntumör. Vi drivs idag helt utan statliga bidrag och allt stöd vi kan få mottages tacksamt. Stöd behöver inte bara innebära ekonomiska stöd utan vi välkomnar även personliga resurser, att bidra med det man vill och orkar med.          Alla kan bidra.

Hör av dig till oss om du känner att du vill och orkar vara med att bidra på något sätt. Vill du bidra ekonomiskt till vår verksamhet kan du ge en gåva på BG: 5845-7276 och märka ditt bidrag ”Gåva SHTF”.

Minnesblad

Man kan ge en gåva till en avliden persons minne. För varje enskild gåva vi mottager upprättar vi ett vackert minnesblad som skickas till begravningsbyrån. Vi behöver informationen senast 3 dagar före begravningsdatum. Gåvobeloppet avslöjas inte i minnesbrevet.

Det här behöver vi veta i ett mail: (Länk till exempel nedan. I minnesbladet tar vi bort alla ” ”)

• Meddela oss vem det gäller
  • Datum för begravningen
  • Kontakt till begravningsbyrån
  • Önskan om personlig text. Om ingen särskild text önskas använder vi ”Vila i frid”.
  • Ditt namn

Ge din gåva på vårt bankgiro: 5845-7276 och märk insättningen med Minnesblad samt den avlidnes namn + ditt namn.
Vi behöver den här informationen för att veta att du vill ha ett minnesblad för en särskild person, ibland hanterar vi flera inom samma tidsperiod och vi har då svårt att veta bara via bankgiroinsättningen vem din gåva gäller för. Vi vill att det ska bli rätt!

Minnesblad Svenska hjärntumörföreningen_exempel

För att beställa ett minnesblad, kontakta oss genom att maila vår kanslimail.

Representerar du ett dödsbo eller begravningsbyrå, kontakta oss gärna via vår kanslimail.