Funktionskakor

Funktionskakor är kakor som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och de kan därför inte stängas av i våra system. De skapas vanligtvis bara när du gjort något aktivt, t.ex. när du gör en inställning av dina personliga preferenser, inloggning eller fyller i ett formulär.

Du kan ställa in din webbläsare så att den blockerar eller varna dig för dessa kakor, men då fungerar inte vissa delar av webbplatsen. Dessa kakor lagrar inga personuppgifter om dig.

Analyskakor

Analyskakor hjälper oss att räkna besök och trafikkällor så att vi kan mäta och förbättra prestandan på vår webbplats. De hjälper oss att veta vilka sidor som är mest och minst populära och se hur besökarna flyttar runt på webbplatsen.

All information som dessa kakor samlar är aggregerad och därför anonym. Om du inte tillåter analyskakor vet vi inte när du har besökt vår webbplats och kommer inte att kunna övervaka dess prestanda.

Hur kan du hantera eller ta bort kakor?

Du kan själv radera kakor från din webbläsare och din enhet och göra inställningar i din webbläsare för om och hur lokal information får lagras. Kom dock ihåg att om du inaktiverar kakor så riskerar det att viss funktionalitet på vår webbplats slutar att fungera, samt att inställningar och inloggningar inte sparas.

Här hittar du information om hur du hanterar kakor i din webbläsare:

Chrome
Safari
Internet Explorer
Firefox
Opera

Om du vill begränsa möjligheten för annonsörer att rikta annonser till dig baserat på hur du agerar på vår, och andras, webbplats kan du bland annat använda tjänsten Your online choices.

Mer information

Denna policy gäller från och med 2022.