Nationella Hjärntumördagen 2024

Årets Nationella Hjärntumördag hölls i Uppsala 6 september.

Drygt 130 personer deltog på Akademiska sjukhuset och närmare 100 personer var med digitalt under hela eller delar av dagen.
Det var en givande dag. Förmiddagen delades upp i tre spår. Ett riktat till för patienter, närstående och efterlevande. Ett med fokus för sjuksköterskor, psykologer, arbetsterapeuter. Och ett med fokus för läkare.
Eftermiddagen bestod av gemensamma föreläsningar och paneldiskussion.

Mellan föreläsningarna fanns möjlighet att cirkulera och prata med gamla och nya kontakter.

Nästan alla föreläsningar kommer så snart som möjligt att publiceras här på Hjärntumörföreningens hemsida. Vi meddelar när de är tillgängliga.

Nästa år kommer den Nationella Hjärntumördagen att hållas i Lund.
Delar av Hjärntumörföreningens styrelse var på plats i Uppsala. Från vänster: Sara Frykberg, Eskil Degsell, Annika Yngvesson, Patrik Jonsson, Heike McClellan och Michael Karlsson.