Kort rapport från Hjärntumördagen

Den 25 augusti arrangerade Svenska Hjärntumörföreningen och Nationella Forsknings- och utbildningsgruppen för hjärntumörer en heldag på Karolinska Universitetssjukhuset.
Det var en späckad dag med föreläsningar. Under pauserna gavs tid för att prata med andra berörda av hjärntumörer.

Omkring 150 patienter, närstående, vårdpersonal och forskare träffades. Att det var just en gemensam dag var lyckat och väldigt uppskattat.

80 personer hade anmält att de ville delta digitalt. Tyvärr var inte tekniken helt med oss och det var problem med framför allt ljudet från två salar. Men vi hoppas kunna publicera flera inspelningar här på hemsidan inom kort.

Några av föreläsarna kommer att medverka vid Hjärntumörföreningens kommande träffar och göra specialföreläsningar för medlemmarna. Mer information kommer.

Inom kort skickar vi ut en utvärdering till alla deltagare så vi kan göra nästa Hjärntumördag ännu bättre.

Hjärntumörföreningen tackar alla engagerade deltagare, medverkande och arrangörer för en givande dag!

Avslutande paneldiskussion med Asgeir Jakola, Eskil Degsell, Lena Rosenlund och Maria Sandström.